Αποθήκευση
Εγγραφή          Υπενθύμιση κωδικού
Σύμβολο go
        Τζίρος  εκ. €
BusinessWeek
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ  ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ MANAGING ΑΣΙΑ ΕΥΡΩΠΗ ΜμΕ

Μπορεί η μπαταρία της Tesla να φτάσει το $1 δισ. ταχύτερα από το iPhone;

Εκτύπωση σελίδας
Αποθήκευση σελίδας
Αποστολή με e-mail
Προσθήκη στο αρχείο
Μέγεθος κειμένου

Tesla Motors Inc. Chief Executive Officer Elon Musk Unveils New Generation Of Batteries

 

Του Tom Randall

Οι νέες μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας της Telsa για σπίτια και επιχειρήσεις έκαναν μία εκρηκτική εκκίνηση. Οι παραγγελίες που έγιναν την πρώτη εβδομάδα αποτιμώνται στα περίπου 800 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg Business. Εάν η Tesla καταφέρει να μετατρέψει έστω και ένα μικρό μέρος αυτών των κρατήσεων σε πραγματικές πωλήσεις, το λανσάρισμα της μπαταρίας θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα από τα πιο επιτυχημένα στην ιστορία για μια νέα κατηγορία προϊόντων. 

Το παρακάτω γράφημα συγκρίνει την εκτιμώμενη αξία των παραγγελιών που έχει λάβει η Tesla -χωρίς δέσμευση αγοράς- με τις αρχικές πωλήσεις τριών άλλων πρωτοποριακών προϊόντων: με το πρώτο iPhone, που κυκλοφόρησε το 2007, με το ντεμπούτο του Viagra το 1998, και με την εισαγωγή του ηλεκτροκίνητου οχήματος Tesla Model S το 2012. Οι πωλήσεις του iPhone ξεπέρασαν το 1 δισ. δολάρια σε διάστημα εννέα μηνών από όταν κυκλοφόρησε στην αγορά, ενώ το Viagra και το Model S χρειάστηκαν λίγο περισσότερο χρόνο. 

Η νέα γραμμή μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας σχεδιάστηκε για να επιτρέπει τη χρήση ηλιακής ενέργειας τη νύχτα, εξοικονομώντας στις εταιρείες πολλά χρήματα από το λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος τις ώρες αυξημένης χρήσης. Η όποια σύγκριση των μπαταριών με τα smartphones και τα χάπια είναι, φυσικά, λίγο τραβηγμένη. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της Tesla θα προέλθει από τις εταιρείες κοινής ωφέλειας και όχι από τους καταναλωτές που αγόρασαν iPhones ή Viagra. Επίσης, η τιμή των νέων μπαταριών είναι πολύ υψηλότερη. Το κόστος για την Powerwall της Tesla που έχει σχεδιαστεί για νοικοκυριά κοστίζει από 3.000 έως 3.500 δολάρια ανά μονάδα, μη συμπεριλαμβανομένου του κόστους εγκατάστασης, ενώ οι μπαταρίες που προορίζονται για εμπορική χρήση πωλούνται σε πακέτα των 25.000 δολαρίων. 

Τα κέρδη ξεκινούν με το πρώτο τρίμηνο των δημοσιευμένων εσόδων για κάθε προϊόν. Τα πρώτα στοιχεία για το Model S μπορεί να περιλαμβάνουν ορισμένα έσοδα από το προηγούμενο μοντέλο Roadster. 

Η Tesla δεν έχει καν καθορίσει ακόμη τι μπορεί να χαρακτηριστεί ως «κράτηση». Από τα συνολικά 800 εκατ. δολάρια κρατήσεων της πρώτης εβδομάδας, σχεδόν 625 εκατ. δολάρια προήλθαν από επιχειρήσεις και εταιρείες κοινής ωφέλειας που μοιάζει πιο πιθανό να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή. Οι υπόλοιπες κρατήσεις από οικιακούς χρήστες είναι περισσότερο μια εκδήλωση ενδιαφέροντος που γίνεται μέσω του μη δεσμευτικού, online συστήματος κρατήσεων. 

Η παραγωγή τεράστιων μπαταριών θα είναι επίσης πολύ δύσκολο να ξεπεράσει το μικρό μπλε χάπι της Pfizer, το οποίο συγκέντρωνε 46.000 συνταγές την ημέρα έως τα τέλη του πρώτου μήνα παρουσίας του στην αγορά. Η Tesla δεν θα αρχίσει να διανέμει μπαταρίες νωρίτερα από το καλοκαίρι και έχει ήδη ξεπουλήσει έως τα μέσα του 2016. 

Ακόμη κι έτσι, η προσέγγιση του 1 δισεκατομμυρίου λίγες μόλις μέρες μετά την εισαγωγή ενός ρηξικέλευθου προϊόντος, σηματοδοτεί ένα σημαντικό επίτευγμα. Η Tesla θα χρειαστεί τα έσοδα από τις μπαταρίες όσο πιο σύντομα μπορεί να τα πάρει: η εταιρεία δαπανά πολλά χρήματα για επενδύσεις στο ηλεκτροκίνητο SUV, Model X που θα παρουσιάσει αργότερα μέσα στο έτος, στο πιο οικονομικό Model 3 που αναμένεται να «καταφτάσει» το 2017 αλλά και σε ένα εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών αξίας 5 δισ. δολαρίων. Σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές την περασμένη εβδομάδα, ο CEO της Tesla Elon Musk, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο τα έσοδα από τις μπαταρίες να υπερβούν μια μέρα αυτά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

«Μπορούμε εύκολα να ξεχάσουμε πως η Tesla είναι πολλά παραπάνω από το Model S», ανέφερε σε σημείωμα προς τους επενδυτές ο αναλυτής της Morgan Stanley, Adam Jonas. «Την περασμένη εβδομάδα, με ρώτησαν περισσότεροι φίλοι, συνάδελφοι, πελάτες και συγγενείς για τα πλεονεκτήματα της οικιακής μπαταρίας Powerwall για ιδία χρήση, από ό,τι με έχουν ρωτήσει για οποιοδήποτε αυτοκίνητο, οποιασδήποτε εταιρείας έχω καλύψει τα 18 χρόνια που εργάζομαι ως αναλυτής του κλάδου αυτοκινητοβιομηχανιών». 

Τα προϊόντα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας δεν είναι καινούρια. Αλλά η τιμή της, η ισχύς της και η συσκευασία της, κάνουν την μπαταρία της Tesla να ξεχωρίζει, με τον ίδιο τρόπο που ξεχώρισε το iPhone από τα smartphones που είχαν προηγηθεί. Τώρα ο Musk προκάλεσε ένα ενδιαφέρον ανάλογο αυτού που κινεί η Apple όταν λανσάρει νέο προϊόν και μάλιστα για ένα προϊόν υποδομής –αν και με δυναμική να αλλάξει μια για πάντα τον τρόπο διαχείρισης των ηλεκτρικών δικτύων και το βαθμό χρήσης της ηλιακής ενέργειας. 

Η επόμενη μεγάλη πρόκληση θα είναι το εν λόγω ενδιαφέρον να μετατραπεί σε πραγματικά έσοδα για την "τσέπη" της Tesla.

Ακολουθήστε το Capital.gr στα Social Media
Σχολιάστε το άρθρο 
Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον:
LINKS ΧΟΡΗΓΩΝ